ozzysteam

Alla inlägg under maj 2012

WP

Av Bibbi - 7 maj 2012 10:14

Ozzy har nu testat på Weight Pull.


Det är något vi kommer att fortsätta med för det var jätte roligt. Det tyckte husse, matte och Ozzy   


Ozzy fick dra 3 Kg på en runda på 3 km


 


Ozzy var helt galen när vi tog ut han ur bilen. han var överallt i kopplet, skällde hela tiden mm. hhhmmm vi fattade inte varför han var så. Han blev inte heller så trött att träningen. När vi kom hem så fattade jag vad som var fel. Det var fodret som var boven. vi håller på att byta foder och vi hade då täknat lite fel. Han fick då foder som om han skulle vara i arbete hela tiden. Bravo av oss  hahahaha.

men nu får han mycket mindre foder så då ska han inte blir så överladdad hahahahaha


Nu har vi beställt en sele och så ska vi köpa kedjor. detta träningssätt bygger upp ozzys kropp. Med mer muskler på rätt ställe på kroppen gynnar honom i all annan träning som lydnad, spår, vallning och utställning.


Ha det gött allesammans!

Av Bibbi - 3 maj 2012 13:00

I helgen har det hänt mycket saker. Det har varit utställning, besök av syrran med familj, lydnadstävling.

Det är inte jag och Ozzy som varit och tävlat lydnad. det är vi inte klara för riktigt än men snart för hoppningsvis. Fortsätt läs så ska jag berätta om helgens aktiviteter                                              








Det började med att jag och Alexandra åkte till Västerås för hundutställning.  Ozzy skulle ställas ut i unghundsklassen för första gången. Det gick bra för dom i ringen. Ozzy fick excellent och blev 1 i konkurrensklassen  


Se så fina de är    

 



 



 


Syrran och hennes familj kom på besök (från skåne). Det var roligt att träffa dom igen. Man träffar dom inte så ofta då de bor så långt bort                                                     
                         


Här kommer några bilder dom




                                           

Undra vem som kommer först till bollen????   




                                                                                                                            HHmmm jag tror ingen kom först till bollen...båda missade bollen hihihi

   




 

(hoppas att de små bilderna går att förstora när ni trycker på dom. Ibland funkar det och ibland inte. vet ej hur jag gör så att de blir stora när man trycker på dom. jag kommer säkert på det någon gång :D  )   


Sen under helgen följde jag med Jeanette och Fernando när de skulle tävla i lydnad. Det gick kanon bra för dom. Fernando låg så bra under platsliggningen trots att en annan hund gick upp  

De kammade hem 175 Poäng och fick 1 pris och en 3:dje placering. Fernando hade då sammanlagt fått 3 styckna 1 pris under de tävlingar de hade varit på och fick då titelt LP1.


Här har vi den snygga


 

LP1 Heslaby Fernando



 


Stort Grattis Jeanette och Fernando


 


En som jag har träffat några gånger vid olika tränings tillfällen var också iväg och tävlade den dagen. Hon och sin hund fick också 1 Pris.


Grattis Monika och Twizt


 


I går blev det spårning för Ozzy. Jeanette la spåret (apellspår, det ser ut som ett U). Ozzy var ofukserad i början och villade bort sig men vi redde ut det och kom till slutet  

Ozzy och jag ska börjar på spår kurs hos Pernilla på Kumla Hundcenter. Det ska bli skoj. Måste verkligen komma igång med spårandet för jag vill ut och tävla i spårning.



Jag tror att jag kommer klara av appeltävling. det är då ett spår på 300 meter ( harför mig det) sen är det lydnad under samma tävling. Men jag tror inte att jag kommer att klara av att tävla i lägre klass spår. För då är det längre spår, upplet och sedan lydnad under samma dag. Jag måste kolla upp om jag får dispans ( att någon annan får gå det spåret under tävling men att jag gör de andra momenten i tävlingen). ska höra med SBK hur man går tillväga



Ha det gött allesammans   

Ovido - Quiz & Flashcards