ozzysteam

Alla inlägg under juli 2012

Av Bibbi - 13 juli 2012 18:36

Vi åkte ned för några helger sedan till skåneland och hälsa på syrran och hennes familj.Nu är syrran riktigt rund om magen. Inte länge kvar nu tills man blir moster åt en liten flicka    

 

 

här kommer några bilder från skåne trippen   

   

     

   

 

Vi hade anmält Ozzy till utställningen i Tollarp. Tack sissen för hjälpen med att ställa ut Ozzy   

 

 

Ozzy väntar på sin tur att få visa upp sig

 

Vi träffade trevliga Aussieägare på utställningen    

Lite bilder på andra aussiesar vid utställningen

           

 

Vi tog en tripp till fina Åhus och käkade glass (super gooo glass) och gick ut på en jätte fin brygga vid havet. Ozzy blev helt tokig att inte han fick bada när andra 2 benta fick bada.

 

 

Ozzy fick bada när vi kom hem. att bada i diken räknas inte så detta dopp var hans första för i år. det har liksom inte blivit av att man gjort det tidigare men nu var det dags. Något som var väldigt roligt enligt honom   

 

Jocke har semester nu och vi har haft besök nästan varje dag. Jätte roligt.

 

Mari och hennes son var över i går och hälsade på. Det var sueper skoj tyckte Ozzy..även vi så klart. han älskar barn. barnet var lite osäker på Ozzy i början men det ändrade sig sen.

 


IIhhh snart kommer bästen springandes

 

åh där är han snart förbi ;)

 

 

här har du bollen lilla killen

 

 

Suck nu är bollen i busken. undra hur vi får ut den?

   

 

Vill du ha en puss lilla killen??

 

 

ooohhh vem hinner ta bollen först?? ni kan ju bara gissa  

 

 

Här du får lite gräs av mig

 

 

här då

nej tack det är bra ändå  

 

 

nähä då struntar vi i det

 

 

Det var så roligt att se dom leka runt på gräsmattan.

tack för besöket

 

Syrran sov över i natt och lilla Elsa så klart (syrrans vovve) Idag tänkte jag ta kort på Ozzy när han drar kedjor.vi  passade även på att träna lite lydnad. det gick kanon med lydnaden. Syrran och Elsa tränade inkallning jätte nära och framför Ozzy när han tränade platsliggning. sen gick det jätet bra i linförhet fast några barn lekte i närheten. barn är en riktigt stor störning för ozzy. Sen blev det inkallning och marsch träning. gick så allting     Det är ju inte så länge kvar tills vi ev ska tävla ( måste komma ihåg att anmäla till tävlingen) sen blev det en promenix med syrran och vovvarna.

Här kommer några bilder på WP träningen idag

 

 

  

 

  

 

  

 

 

 

  

 


 

   

 

  

  

 


Snart dags att köpa mer kedjor för de tyngder vi har är snart ingen match för honom.

 

Vi åker ju runt på en del utställningar för att jag tycker att det är så kul. det vore ju otroligt roligt om man får fler cert. hur lång tid det tar vet man ju aldrig hihi. Men vi har inte bara utställningar inplanerad utan jag ska anmäla oss till en brukstävling ( säger ej när hihi). Men sen är det så att jag väntar på viktiga papper. Det är ansäkningsblanketter till servicehunds utbildningen     

Först måste jag ögonlysa lilla grabben. blir det ok så ska jag söka in för han och jag uppfyller kraven för att söka in till den utbildningen. Men det är inte säkert att man kommer med. man måste först göra ett lämplighetstest ( man kollar mentaliteten på hunden). är hunden godkänd så får man göra ett inträdesprov och klarar hunden det så får man gå utbildningen.

Jag hoppas att vi kommer med.

 

När jag vet om man kommer med på så kommer jag att behöva söka sponsring, bidrag och stipendium. för jag kan inte betala utbildningen själv   utbildningen kan gå på från 20 - 50 tusen kr.
Håll nu tummarna att vi kommer med till hösten eller våran och att vi får in mycket pengar via sponsring mm   

 

 

Ha det gött allesammans

 


Ovido - Quiz & Flashcards