ozzysteam

Alla inlägg under februari 2013

Av Bibbi - 27 februari 2013 19:12

Idag åkte jag och Lotta iväg till kristinehamn för att träna inomhus på ett hundcenter. Det var riktigt billigt att hyra hallen. bara 75 kr/timman...de hade rabatt på avgiften just nu.

 

Det är ju snart dags för tävling i en inomhushall så jag kände att det var bäst att hinna träna i en hall innan. så när vi kom dit fick han rastas av. sen blev det lite kontakt övningar. han var lite ofokuserad men jag hade bestämt  att jag skulle  låtsats om att det var tävling. då går man ju bara in på planen å lägger plasten.  så det blev så nu med. jag tyckte han klarade det bra. det som var lite mindre bra var att jag fick  säga liggkommandot 2 gånger sen innan jag skulle gå tillbaka vickade han på rumpan 1 gång. men annars klarade han att att kunna ligga plats på en okänd plats   

 

jag tycker att träningen gick riktigt bra idag. jag kom faktiskt ihåg att träna på stanna kommandot   som jag oftast glömmer   

 

jag å lotta tog lite bilder men idag orkar jag inte pyssla  med dom så de kommer en annan dag.

 

Jag försöker också gå ned i vikt. jag har inte gått ned så många kilo men det har ändå hänt en del med centimetrarna   man tycker själv inte att det har hänt så mycket men så jämförde jag bild från idag bild på hur jag såg ut innan jag började  gå ned i vikt. då har det ju faktiskt hänt saker   

 

Så här förrut:

(jag hade något i fikorna så magen var inte riktigt så stor...men den var stor ;)   )

 

 

 

 

 

 

 

det har försvunnit en del cm       

man behöver se lite gamla bilder för att påminna sig själv om att man faktiskt har gått ned lite i vikt och fått bort en del centimetrar på kroppen.

 

jag lovade att sprida vidare att det finns Australien Shepherd valpar till salu.

Det är kennel Easy som har valpar.

valparna är efter:


C.I.B   DK UCH   DK V-10  FI V-10   NORD V-11   SE V-11

Thornapple Mercury All Jacked Up "Jack"

(bilden är tagen av mig)

   

 

Undan:

Nordic Winner -06 Thornapple Ragtime Blu My Mind   "Janis"

 

Kontakta Kennel Easy för mer  information.

 

Ni får gärna kika in på Askersunds Brukshundklubbs hemsida. Det är skönt att äntligen kunna sitta vid datorn och pyssla lite. Den förra hemsidan jag gjorde var jag inte nöjd med alls. Men jag är nöjdare med denna   

 

 

Nu är det slut för denna gång.

Ha det gött allesammans

 

Av Bibbi - 9 februari 2013 16:44

när jag anmälde till denna tävling bävade jag för att åka för att jag visste att en person skulle vara där  som jag inte ville träffa (har inte träffat den på 1 år). Men med stöd av vänner så har jag tänkt att jag ska klara av att åka. klarar jag att åka dit och  genomföra tävlingen så ärjag jätte glad.

 

jag hade en mycket bättre känsla denna gång. jag var glad över att jag kunde vara där. därför kände jag mig mer peppad än nervös och orolig...oki lite nervös var jag allt ;)

 

vi skulle ha haft samling kl. 12 men det blev framflyttat för att de andra  klasserna inte var färdiga. det tråkiga var att man trodde det skulle vara samling innan  man startade men det var det inte...snopet. ensom  jag kände kom å berättade vilket start nr jag hade. tur det för det hade man inte fått info om.  men jag tänkte ju att det skulle vara samling efter klass 2 och att de skulle säga det då. men helt plötsligt när vi var i stugan så är det en som kommer å säger att tävlingen startar nu med platsliggning. det var bara för oss alla att rusa ut och hämta sina hundar. då blev jag stressad. sen blev det diskusitioner om vem som var nr 2 å 3 i startårdningen....bara för att de inte hade informerat.  det blev 2 platsliggningar då vi var ca 10 styckna.annars var det bra på tävlingen men det var inte så bra planerat. tydligen så hade några  funktionärer åkt hem så det var mycket att  göra för de som var  kvar.

jag  har framfört att det inte var så roligt för oss tävlande att inte få någon  info.

 

Här  kommer resultatet:

 

  • Platsliggning: 10p
  • tandvisning: 9p sitter ej
  • linförhet: 6.5p dåligt  sittande, sitter  snett
  • läggande: 7.5p dåligt framförande, bra läggande  ( när ozzy  gick  fot så fick han plötsligt för sig att springa  mot domaren å den som skrev. hejdade honom åfick in han vid sidan innan  det var dags  för kommando ligg)
  • inkallning: 8.5p nosar, stöter mot föraren ( han satte sig snett i starten, satt å kollade mot domaren mfl..innan jag kallade in så tänkte jag att hur ska detta gå.men han kutade mot mig fast han satt å tittade på dom. det tyckte jag var bra. sen slog han i mig när  han kom)
  • ställande: 0p stannar inte ( här får jagskylla mig själv då jag glömt bort att träna detta moment. det harvarit som bortblåst ur mitt huvud   suck...jaja...till nästa gång ska jag ha tränat på det)
  • apportering: 7p står upp
  • hopp över hinder: 10p
  • helthetsintryck: 8p behöver jobba lite  mer på kontakt ( jag måste träna mer på fotgåendet på nya platser så att han håller mer fokus på tävling

             Summa: 142 p

 

jag  är nöjd...men nästa gång klarar vi det   

 

ha det gött allesammans   

 

Av Bibbi - 4 februari 2013 07:17

I fredags kom syster ryster å hennes dotter Emilia på besök. De skulle stanna hela helgen. Vi skulle ha åkt till mamma å Co å hälsa på. Men planerna blev ändrade.
Tidigt på fredag natt/lördag morgon fick jag åter igen åka in till akuten för magsmärtor :(
De ville att jag skulle vara kvar för observation. Då de inte kunde se på blodprover att något var galet ... Som vanligt. Jag hade bara lite lägre temp än vanligt å lite lägre blodtryck än vanligt men varför magen gjorde så ont visste de inte.
Så jag blev kvar på sjukhuset. Gjorde en skiktröntgen på magen under lördag morgon. Det visade att allt var bra i magen. Konstigt när det inte är det.
Jag kunde under lördagen inte ens dricka vatten för då mådde jag illa. Läkaren ville ha kvar mig tills de såg att jag kunde äta å inte få problem med magen å få behålla maten.
På lördag eftermiddag fick jag annat dropp som innehöll lite socker. Efter det droppet kände jag mig piggare. Jag fick då testa att äta soppa. Sen avvakta. Det tog någon timma sen började magen svullna upp å började värka. Värken ökade. Så jag fick inte åka hem :(
Då blev jag lite ledsen för jag längtade hem. Jag ville ju hinna träffa syrran å Emilia innan de åkte hem till Skåne igen.
Trots värk i magen så somnade jag. Jag var helt slut. När jag vaknade några timmar senare så hade värken i magen avtagit å jag hade fått behålla maten. Sköterskorna kom å tog lite prover. Min temp hade nu gått upp till normal temp å blodtrycket normalt. Skönt det. Sen var det bara att sova vidare. Sov som en stock den natten.
Jag fick på söndag morgon testa att äta lite frukost. Jag fick behålla det plus att jag inte fick värk :D så doktorn skickade hem mig några timmar senare.
Varför det blir så här vet man inte. De har hittills kollat allt i magen via röntgen å ultraljud. Inget fel hittar dom.
Det dom inte gjort är gastroskopi osv. Men kirurg läkarna tror att ev är de ibs men de är lite skeptiska till det utan de tror att det är min sjukdom som gör att det blir problem i tarmarna. Tarmarna styrs av hormoner och nervbanor. Min sjukdom handlar om nervbanorna. Myelinet runt nerverna är borta eller skadat i kroppen. Man får värk plus att nerverna inte alltid orkar styra musklerna. Så de tror mer på sjukdomen men jag ska ändå göra utredning för ibs. Om det händer fler gånger att jag själv inte får stopp på smärtan så sa de att jag måste åka in. För det är då bara smärtstillande som funkar att ta bort smärtan.
Väl hemma så började jag känna mig krasslig i halsen. Det var inte så konstigt för Emilia hade feber i fredags när jag träffade henne. Så nu är jag förkyld, Maja å Emilia har feber. Det blev en sjukstuga helg för oss :( men jag är glad att jag hann att träffa syrran å E under söndagen :D nu ska de snart bege sig hemåt till skåneland :( kommer sakna dom <3
Här är lilla söta Emilia som försöker äta upp sina tår

Ovido - Quiz & Flashcards