ozzysteam

Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

kristinehamns hundcenter

Av Bibbi - 27 februari 2013 19:12

Idag åkte jag och Lotta iväg till kristinehamn för att träna inomhus på ett hundcenter. Det var riktigt billigt att hyra hallen. bara 75 kr/timman...de hade rabatt på avgiften just nu.

 

Det är ju snart dags för tävling i en inomhushall så jag kände att det var bäst att hinna träna i en hall innan. så när vi kom dit fick han rastas av. sen blev det lite kontakt övningar. han var lite ofokuserad men jag hade bestämt  att jag skulle  låtsats om att det var tävling. då går man ju bara in på planen å lägger plasten.  så det blev så nu med. jag tyckte han klarade det bra. det som var lite mindre bra var att jag fick  säga liggkommandot 2 gånger sen innan jag skulle gå tillbaka vickade han på rumpan 1 gång. men annars klarade han att att kunna ligga plats på en okänd plats   

 

jag tycker att träningen gick riktigt bra idag. jag kom faktiskt ihåg att träna på stanna kommandot   som jag oftast glömmer   

 

jag å lotta tog lite bilder men idag orkar jag inte pyssla  med dom så de kommer en annan dag.

 

Jag försöker också gå ned i vikt. jag har inte gått ned så många kilo men det har ändå hänt en del med centimetrarna   man tycker själv inte att det har hänt så mycket men så jämförde jag bild från idag bild på hur jag såg ut innan jag började  gå ned i vikt. då har det ju faktiskt hänt saker   

 

Så här förrut:

(jag hade något i fikorna så magen var inte riktigt så stor...men den var stor ;)   )

 

 

 

 

 

 

 

det har försvunnit en del cm       

man behöver se lite gamla bilder för att påminna sig själv om att man faktiskt har gått ned lite i vikt och fått bort en del centimetrar på kroppen.

 

jag lovade att sprida vidare att det finns Australien Shepherd valpar till salu.

Det är kennel Easy som har valpar.

valparna är efter:


C.I.B   DK UCH   DK V-10  FI V-10   NORD V-11   SE V-11

Thornapple Mercury All Jacked Up "Jack"

(bilden är tagen av mig)

   

 

Undan:

Nordic Winner -06 Thornapple Ragtime Blu My Mind   "Janis"

 

Kontakta Kennel Easy för mer  information.

 

Ni får gärna kika in på Askersunds Brukshundklubbs hemsida. Det är skönt att äntligen kunna sitta vid datorn och pyssla lite. Den förra hemsidan jag gjorde var jag inte nöjd med alls. Men jag är nöjdare med denna   

 

 

Nu är det slut för denna gång.

Ha det gött allesammans

 

 
 
Elin och Billy

Elin och Billy

27 februari 2013 21:25

Vad kul att träningen gick så bra! Och duktig du är som har gått ner så mycket i vikt! Det syns stor skillnad :)

http://aktivaussie.se

 
Ingen bild

siss

28 februari 2013 13:26

Vad kul att det gick bra. Hoppas det går bra på tävlingen med!:-D
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bibbi - 4 juni 2013 13:04

Nya adressen till våran blogg är: www.bluefriendsteam.bloggplatsen.se   Kika gärna in på den bloggen      ...

Av Bibbi - 31 maj 2013 22:12

Kom på att jag inte har lagt ut bilder från ozzys MT. Bilderna är tagna av Lotta Ollander som var med och tittade. tack för bilderna   Ozzy är glad att få starta:     Ozzy med testledaren:     Ozzy tyckte det var roligt att få h...

Av Bibbi - 30 maj 2013 16:29

För 5 år sedan idag tidigt på morgonen somnade min pappa in efter några år av kämpande. Han drabbades av leukemi. En ovanlig variant av leukemi som bara några personer i  sverige hade fått tidigare. Det fanns inga mediciner eller cellgifter som ku...

Av Bibbi - 29 maj 2013 12:33


Nä det är inte alltid lätt. Det är inte ofta jag skriver om mig själv utan mest om hur det går i träningen med ozzy. Jag är ju ute och tränar med honom en hel del. Jag tycker det är jätte kul för jag får den socialadelen i mitt liv sen behöver han...

Av Bibbi - 27 maj 2013 11:42

Igår var det dags för Ozzy att göra MT inne på Örebro brukshundsklubb. Jag var lite nervös i början innan vi startade men sen tänkte jag: varför ska jag vara nervös. Det är bara att gå ut göra det som ska göras och ozzy får göra det han gör.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards