ozzysteam

Direktlänk till inlägg 2 april 2013

Lättnad

Av Bibbi - 2 april 2013 13:58

Jag ringde till veterinären idag och frågade om jag och Ozzy får åka iväg på förarutbildningen (via SOS-hund) i slutet på april. då sa de att det varhelt ok. De förklarade att man ska inte träffa andra hundar på 3 veckor räknat från den dagen då hostan bröt ut. Och förarutbildningen är 4 veckor efter att hostan bröt ut. Vilken lättnad att han det bröt ut i helgen å inte någon/några veckor senare. Så vi hade lite tur i oturen.

 

Ozzy  är lindrigt drabbad av kennelhostan. nu hostar han mest när han blir ivrig. han får vara i datarummet med kompostgaller i dörröppningen (han ser oss hela tiden då vi har öppen planlösning i huset). han håller sig lugn å stilla där. Är han inte där så vill han gå efter oss och se vad vi gör och då hostar han. Han är lite febrig. han får inte upp slem längre när han hostar.

Nu vill vi  att lillplutten blir frisk   

 

Nu till något annat som vi gjorde innan han blev sjuk. Vi var ju på lydnadstävling. Pernilla var så snäll och tog lite kort på oss. Tack för korten   

 

Linförhet

här var vi nog på väg till att öka takten:

 

 

Han höll kontakt ibland   

 

 

Ställande under gång:

 

 

Inkallning:

 

 

 

 

Hopp över hinder:

 

 

Jag har köpt en lite bredare lina som har "halk skydd". Den ska vi använda till BSL tävlingar  

Den är jätte snygg   

 

   

 

Nä nu är det dags att städa lite hemma. Har ju inget annat för mig.

 

Ha  det gött allesammans!

 
 
Ingen bild

siss

2 april 2013 20:27

Kul att det går bra för er! Tråkigt dock att han har fått hosta dock somet säger tur att du ändå får vara med i utbildningen!
Puss å kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bibbi - 4 juni 2013 13:04

Nya adressen till våran blogg är: www.bluefriendsteam.bloggplatsen.se   Kika gärna in på den bloggen      ...

Av Bibbi - 31 maj 2013 22:12

Kom på att jag inte har lagt ut bilder från ozzys MT. Bilderna är tagna av Lotta Ollander som var med och tittade. tack för bilderna   Ozzy är glad att få starta:     Ozzy med testledaren:     Ozzy tyckte det var roligt att få h...

Av Bibbi - 30 maj 2013 16:29

För 5 år sedan idag tidigt på morgonen somnade min pappa in efter några år av kämpande. Han drabbades av leukemi. En ovanlig variant av leukemi som bara några personer i  sverige hade fått tidigare. Det fanns inga mediciner eller cellgifter som ku...

Av Bibbi - 29 maj 2013 12:33


Nä det är inte alltid lätt. Det är inte ofta jag skriver om mig själv utan mest om hur det går i träningen med ozzy. Jag är ju ute och tränar med honom en hel del. Jag tycker det är jätte kul för jag får den socialadelen i mitt liv sen behöver han...

Av Bibbi - 27 maj 2013 11:42

Igår var det dags för Ozzy att göra MT inne på Örebro brukshundsklubb. Jag var lite nervös i början innan vi startade men sen tänkte jag: varför ska jag vara nervös. Det är bara att gå ut göra det som ska göras och ozzy får göra det han gör.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards