ozzysteam

Alla inlägg under oktober 2012

Av Bibbi - 28 oktober 2012 17:03

Ja idag var det dags för appelltävling igen.
Vi blev denna godkända. Jag blir så nervös så ozzy är inte fokuserad på mig.
Bara ut å tävla igen. Nu blir det inte appellen förrän till våren men någon lydnadstävling tänkte jag vara med på i vinter :D

Här kommer resultatet för idag. Det som är i parantes är vad jag tyckte.

*Spår: 7-7 ( Jag väntade en stund innan jag släppte iväg honom. Han hade knappt luktat på starten. Han stod mest där som ett fån. Tillslut fick jag släppa iväg honom å han visste vart han skulle. Efter sista vinkeln blev han förvirrad. Han luktade på annat å tuggade på något. 2 harar såg vi nära spåren. Tillslut kom vi till slutet. Alla pinnar in.

*Budföring: 0-0 ( ozzy springer till domarna)

*Platsliggning: 8-8 ( dubbel kommando. Han la sig inte på mitt första kommando. När han la sig så låg han hela platsen.

* linförhet: 7.5-5 ( han hängde inte med i vänstersvängarna. Han tittade på de andra. Satte sig snett vid halt. Han var okoncentrerad)

* framförgående: 0-0 ( har inte detta moment än)

* ligg under gång: 0-0 ( han la sig inte på mitt första kommando)

* inkallning: 9.5- 9 ( han kom som en kanonkula. Jag säger ett extra kommando som fot när han kommer nära mig)

* Apportering: 0-0 ( han lyssnade på kommandot apport men sen fick han för sig att latja runt med apporten. Därav 0)

* hopp över hinder: 7.5-7 ( han satte sig lite sakta efter uthoppet. Sen hoppet tillbaka sa jag fot för att få in honom)

Summan blev 166.5 poäng. Inga höjdare poäng men det är skönt att vi blev godkända denna gång. Fick högre poäng denna gång än förra gången. Det måste ju betyda att vi får jätte höga poäng nästa gång ;)

Ha det gött allesammans!

Ovido - Quiz & Flashcards