ozzysteam

Direktlänk till inlägg 4 april 2013

på bättringsvägen :)

Av Bibbi - 4 april 2013 14:17

Det är så otroligt skönt att ozzy är på bättringsvägen. Inge hostning idag än så länge   

Han orkade bli med på en liten rastningsrunda runt kvarteret   

 

Sötisen   

 

 


  

 

 

 

  

 

 

   

 

 

 

När vi kom hem fick han ett märgben att gnaga på. Han var till  en början skeptiskt till om han verkligen hade lust att gnaga på  det.  Men Tillslut kunde han inte  låta den vara    

  

 

Idag var jag iväg till naprapaten. riktigt skönt. han masserar,  tänjer ut musklerna, gör så att det knakar i rygg å nacke och sen sätter han på tejp på höger axel och skuldra.

nacken och höger skuldra  har varit lite sämre igen i någon månad så det är bra att gå iväg till naprapaten för att få lite hjälp.

 

På vägen hem från naprapaten ser jag människor som är ute och går med sina hundar. det som gör mig sur är att vissa har sina hundar framför sig, hunden luktar på staketet och lyfter sedan på benet och kissar på staketet. Vad gör den som håller i koppel????

INGENTING ,

utan fortsätter bara gå som om inget hänt. Sådant gör mig riktigt sur. vet man att sin hund pissar på det mesta så håll den en bit i från staket mm. Ska det vara så svårt????

Vi vill ju ha staket runt tomten men jag kan bli skeptiskt när jag ser hur lite en del hundfolk bryr sig. Vi har mycket hundar som går förbi tomten. kommer vi då få ett fult å nedpissat staket???

Det finns de hundmäniskor som inte tillåter att sin hund pissar på brevlådor, staket mm. Det är kanon tycker jag. Fortsätt med att inte låta hunden göra det   

 

Ozzy sussar gott efter rastningsrundan och tuggandet på märgbenet så då ska jag ta och fixa lite käk .

 

Ha det gott allesammans!

 

 

 

 
 
Ingen bild

siss

6 april 2013 22:39

Skönt att han är på bättringsvägen!

Ja människor som går hundar tycker jag säkert som du har ju faktiskt ett ansvar! Har faktiskt tänkt på det en tid nu då jag flera gånger upptäckt att hundar har skitit på trottoarer....å det ligger kvar för ägaren har ej plockat upp det! USCH! Lika hemskt det som när de kissar på ens staket!

Puss siss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bibbi - 4 juni 2013 13:04

Nya adressen till våran blogg är: www.bluefriendsteam.bloggplatsen.se   Kika gärna in på den bloggen      ...

Av Bibbi - 31 maj 2013 22:12

Kom på att jag inte har lagt ut bilder från ozzys MT. Bilderna är tagna av Lotta Ollander som var med och tittade. tack för bilderna   Ozzy är glad att få starta:     Ozzy med testledaren:     Ozzy tyckte det var roligt att få h...

Av Bibbi - 30 maj 2013 16:29

För 5 år sedan idag tidigt på morgonen somnade min pappa in efter några år av kämpande. Han drabbades av leukemi. En ovanlig variant av leukemi som bara några personer i  sverige hade fått tidigare. Det fanns inga mediciner eller cellgifter som ku...

Av Bibbi - 29 maj 2013 12:33


Nä det är inte alltid lätt. Det är inte ofta jag skriver om mig själv utan mest om hur det går i träningen med ozzy. Jag är ju ute och tränar med honom en hel del. Jag tycker det är jätte kul för jag får den socialadelen i mitt liv sen behöver han...

Av Bibbi - 27 maj 2013 11:42

Igår var det dags för Ozzy att göra MT inne på Örebro brukshundsklubb. Jag var lite nervös i början innan vi startade men sen tänkte jag: varför ska jag vara nervös. Det är bara att gå ut göra det som ska göras och ozzy får göra det han gör.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards