ozzysteam

Direktlänk till inlägg 9 april 2013

stor eloge till.......

Av Bibbi - 9 april 2013 17:10

 

....de personer som rapporteran in hundar de har/haft som har epilepsi.

 

På rasklubbens sida på fb kommer det titt som tätt upp diskussioner om ep bland aussiesar. Det hettar till bland dom diskussionerna ( även bland andra diskussioner)

Det finns flera aussiesar som har blivit drabbad av epelepsi     

Jätte tråkigt för de drabbade (ägare och hundar) men också tråkigt att det finns ep i rasen 

Nu är det så att en del utav de som har eller har haft en ep drabbad hund har rapporterat in det till rasklubben. Rasklubben i sin tur har lagt ut info på hemsidan vilka individer det gäller.

http://www.australianshepherdklubben.nu/om_halsa.html



jag tycker det är jätte bra  gjort utav de som har eller har haft ep drabbade hundar att de har rapportera in det till rasklubben. det finns säkert fler hundar i sverige som inte har rapporterats in. Man hoppas att de gör det. Så att man får ett hum om hur stor utsträckning ep är i rasen. Sen tycker jag att det är viktigt för allmänheten att veta vilka linjer det dyker upp Ep hundar i så att man kan undvika att köpa en hund från de linjerna. Plus att uppfödarna tar sitt ansvar och inte avlar på individer som lämnat ep valpar osv.

Jag tycker det är bättre att man visar öppet hur det ligger till än att man försöker dölja det.

Så storeloge till er som rapporterat in det.

 

Jag har aldrig haft en ep drabbad hund... inget man vill ha . jag tycker så synd om de drabbade hundarna och dess ägare.

Om man i framtiden kommer ha en aussie till så kommer jag inte bara kolla upp föräldrarnas mh, HD, ED, ögon utan nu också om det funnits ep hundar i släkten. 

 

Nu över till något annat:

vi har haft besök av Jockes syrra Jossan och hennes son. Det har varit jätte roligt att de kom och hälsade på i några dagar   

 

Här är några bilder på söta bebisen   

han är glad nästan hela tiden och pratar för fullt

    

 

 

 

 

 

här somnade han i jockes samn:

 

 

 

Han tycker det är super skoj att bada. Han har själv fixat censureringen 


 

 

Alla saker räknades som roliga leksaker   

 

 

 

 

 

Idag hade vi en otroligt trött kille   

Han älskar små barn och blir väldigt i gasen när vi har baby/barn besök

 

 

 

jag kom på att jag inte har skrivit i den här bloggen hur det såg ut i huset när vi köpte det för 4 år sedan och hur det ser ut nu. Återkommer med bilder   

Vi håller på att fixa ny inredning i huset.Vi fokuserar nu på tvättstugan. Sen kommer vi ta tag i varje rum lite pö om pö. Det ska byggas en veranda, bytas fönster, tilläggs isolera huset, byta panel, byta altan- och ytterdörr och tillsist fixa staket runt tomten. En hel del ska fixas så det kommer ta ett litet tag men nu har vi som sagt var fokuserat på att inreda tvättstugan   

 

dags att avrunda här

 

Ha det gott allesammans!

 

 
 
A-L

A-L

9 april 2013 19:14

Jätteviktigt verkligen att det rapporteras in! Hoppas fler vågar göra det. Man blir lite "utstött" när man har en ep-drabbad hund, uppfödare vill inte gärna stå för det.
Fram för mer öppenhet inom rasen! Att aussie-klubben lägger ut det på sin hemsida och att folk rapporterar in är en bra början!

http://linnylinslus.bloggplatsen.se

 
Elinore

Elinore

10 april 2013 08:47

Otroligt bra och starkt av dom som har skickat in! Det är för viktigt för att låta bli.

http://www.neoverona.webb.se

 
Ingen bild

siss

10 april 2013 13:09

Vad bra att folk rapporterar in! Hoppas fler tar detta i akt å gör det.

Ni ser ut att ha haft det riktigt trevligt:-D kul. En utmattad Ozzy med andra ord;-)

Love you!
Puss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bibbi - 4 juni 2013 13:04

Nya adressen till våran blogg är: www.bluefriendsteam.bloggplatsen.se   Kika gärna in på den bloggen      ...

Av Bibbi - 31 maj 2013 22:12

Kom på att jag inte har lagt ut bilder från ozzys MT. Bilderna är tagna av Lotta Ollander som var med och tittade. tack för bilderna   Ozzy är glad att få starta:     Ozzy med testledaren:     Ozzy tyckte det var roligt att få h...

Av Bibbi - 30 maj 2013 16:29

För 5 år sedan idag tidigt på morgonen somnade min pappa in efter några år av kämpande. Han drabbades av leukemi. En ovanlig variant av leukemi som bara några personer i  sverige hade fått tidigare. Det fanns inga mediciner eller cellgifter som ku...

Av Bibbi - 29 maj 2013 12:33


Nä det är inte alltid lätt. Det är inte ofta jag skriver om mig själv utan mest om hur det går i träningen med ozzy. Jag är ju ute och tränar med honom en hel del. Jag tycker det är jätte kul för jag får den socialadelen i mitt liv sen behöver han...

Av Bibbi - 27 maj 2013 11:42

Igår var det dags för Ozzy att göra MT inne på Örebro brukshundsklubb. Jag var lite nervös i början innan vi startade men sen tänkte jag: varför ska jag vara nervös. Det är bara att gå ut göra det som ska göras och ozzy får göra det han gör.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards