ozzysteam

Direktlänk till inlägg 11 maj 2013

snart tillökning i familjen (hundvalp)

Av Bibbi - 11 maj 2013 21:16

För 4 veckor sedan blev vi förfrågade om vi ville köpa en aussievalp. det var först tveksamheter från våran sida för vi hade ju inte tänkt att köpa valp just nu. men vi kunde inte släppa tanken på valpen och började fundera på alla fördelar med att skaffa valp just nu.

det blev sedan bestämt att vi skulle åka  och titta på en blue merl kille.

 

Idag åkte vi upp till Nora till kenneln Lundens Bellagotto för att kolla på valpen.

Vad glad man blev över att se lilla killen     

Han var snabb med att springa till mig för att hälsa. när han hade gjort det trängde han sig igenom syskon skara och sprang till Jocke. så otroligt gulligt   

Honom skulle vi ha   

 

Så här ser sötisen ut.

En blue merle kille med stubbsvans som nu är 4 veckor

 

 

det var inte det lättaste att ta kort på alla livliga valpar men här kommer några bilder 

                         

 

 

Kennel Lundens Bellagotto har 2 hanvalpar tillsalu.

   

 

Här kan ni hitta mer info : http://www.bellagotto.se/ 

 

 

Det är roligt att uppfödaren bor rätt nära. Då kan man åka och träffa valpen vid fler tillfällen innan han kommer hem till oss.

 

Nä nu är det dags att sova. det är utställning i katrineholm i morgon med ozzy. hoppas det går bättre i morgon än vad det gick förra gången

 

Ha det gött allesammans!

 

 

 
 
Anna

Anna

12 maj 2013 09:23

Åh,såå söta! Va kul med valp,de kommer nog ha jättekul tillsammans, valpen och Ozzy. Ozzy kommer säkert lära den lille massor!

http://kycklingmamman.blogg.se

 
Siss

Siss

13 maj 2013 13:32

Underbart roligt för er siss!!
Underbart!! Gläds med er!!! =)

http://www.nogg.se/mairone

 
Carita

Carita

16 maj 2013 16:32

Grattis igen, så roligt med en ny liten kille! Stubb med, blir avundsjuk!! :) :) Lycka till med honom!!

http://www.caritashundar.se

 
Julia

Julia

16 maj 2013 20:49

Grattis och sjukt roligt att ni ska ha valp! Har tänkt mig en aussie valp jag också, men det får vänta tills längre.
Alla är så sjukt söta.

http://magicalnicci.weebly.com

 
Elin och Billy

Elin och Billy

21 maj 2013 20:46

Åh vad han är underbar! Så kul med en ny liten familjemedlem =)

http://aktivaussie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bibbi - 4 juni 2013 13:04

Nya adressen till våran blogg är: www.bluefriendsteam.bloggplatsen.se   Kika gärna in på den bloggen      ...

Av Bibbi - 31 maj 2013 22:12

Kom på att jag inte har lagt ut bilder från ozzys MT. Bilderna är tagna av Lotta Ollander som var med och tittade. tack för bilderna   Ozzy är glad att få starta:     Ozzy med testledaren:     Ozzy tyckte det var roligt att få h...

Av Bibbi - 30 maj 2013 16:29

För 5 år sedan idag tidigt på morgonen somnade min pappa in efter några år av kämpande. Han drabbades av leukemi. En ovanlig variant av leukemi som bara några personer i  sverige hade fått tidigare. Det fanns inga mediciner eller cellgifter som ku...

Av Bibbi - 29 maj 2013 12:33


Nä det är inte alltid lätt. Det är inte ofta jag skriver om mig själv utan mest om hur det går i träningen med ozzy. Jag är ju ute och tränar med honom en hel del. Jag tycker det är jätte kul för jag får den socialadelen i mitt liv sen behöver han...

Av Bibbi - 27 maj 2013 11:42

Igår var det dags för Ozzy att göra MT inne på Örebro brukshundsklubb. Jag var lite nervös i början innan vi startade men sen tänkte jag: varför ska jag vara nervös. Det är bara att gå ut göra det som ska göras och ozzy får göra det han gör.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards