ozzysteam

Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Ny blogg

Av Bibbi - 16 januari 2012 16:27

Jag ska försöka blogga lite mer  


Jag kan ju erkänna att jag har varit rätt dålig på att blogga i andra bloggen men ajg sak försöka bli bättre med denna blogg  


Jag kan ju börja med att berätta vad jag har gjort i år då jag inte uppdaterat något om det nya året.


Jag å sambon åkte ned till min syrra i skåne. Hon blev 30 bast. vi överraskade henne med att dyka upp. vi kom ned på vid ca 23.30 kvällen innan hon fyllde. tanken var att hon skulle sova å sen märka att vi var där på morgonen. Men ozzy blev så glad när han kom dit så han väckte syrran. Hon hade inte märkt oss om inte han hade krafsat så mycket med sina tassa i golvet hhihi. Syrran blev så otroligt rörd att vi kom ned så hon började grina. det tar ju ändå 5 h att åka till henne å hon hade inte räknat med att vi skulle komma. det är så roligt att överraska folk  


Ozzy posar i gästrummet hos syrran Maja

 


                                                                       Eric leker med ozzy

                  


Jag har äntligen kunnat komma ut på klubbar å träna med ozzy då han nu är av med mjällkvalstret :) Man har saknat att vara ute å träna bland människor å hundar. Sen går jag en tävlingspsykologi kurs inne på Örebro brukshundsklubb. Det är jätte roligt    Jag har bestämt att Ozzy  jag ska ut å tävla lydnads klass 1 till våren så vi måste nu träna träna å åter träna. Sen i februari ska jag gå en kurs men då inte inom hunderiet utan hur man gör hemsidor  

Ozzy kommer ju också ställas ut i år. Vill ragga cert. får se hur det går   Jag kommer ha 3 personer som kommer ställa Ozzy. Häromkring kommer det bli mina vänner Alexandra och Ida sen neråt skåne håller kommer min syster att ställa ut Ozzy. Det är första gången som Alexandra kommer ställa ut Ozy så utställnings träningen har börjat   här är lite bilder från träningen:

      

lite bus mellan träningen måste man ju ha       


Ozzy och jag var och tränade i torsdags i ett ridhus I askersund. Det var 2:dra gången som han hade varit i ett ridhus. det gick jätte bra. Det var rätt många där som tränade. Riktigt roligt. Det gick riktigt bra för Ozzy. Lite väl speedad i pauserna. Så passivitets träning är något att fortsätta träna på. Här kommer några bilder på några personer och hundar från den kvällen.

                 


Det var lite uppdatering för denna gång!



























 
 
Ankizz

Ankizz

16 januari 2012 22:08

Välkommen till bloggplatsen, här håller ja oxå till :D
Kan ju titta inom om du vill ;)
Kram

http://Ankizz.bloggplatsen.se

 
Marie & Citro

Marie & Citro

16 januari 2012 22:14

Fina bilder :) Hoppas vi ses :D

http://www.marigo.bloggagratis.se

 
sadisten

sadisten

16 januari 2012 22:18

Hej min underbara siss. Ja nu har flera stycken som håller till på bloggplatsen.
Skratt men jag lämnar inte min sida. E rätt nöjd:-P

Ja att jag blev överraskad alltid det skojar man inte om. Blev verkligen rörd!!!
Hade gått å kämpat för att ta mig igenom min födelsedag. Hade verkligen våndats inför den men ni med ert besök satte verkligen pricken över i:et!!
Ligger å grinar (för er skåningar som läser e det böla,gråta på svenska) i sängen just nu av bara att minnas detta.

Älskar er!!! Saknar er!!
Eric saknar nog Ozzy rätt mycket skratt han hade sagt senast idag på dagis att vi skulle skaffa en hund!!! Den ja!!! Mohahaha!!!!

Puss puss siss!!!!

http://www.nogg.se/mairone

 
Renée och Minna

Renée och Minna

17 januari 2012 08:46

Roligt med ny blogg - jag har givetvis länkat från min sida! Ska bli kul att följa er framöver när du bloggar oftare (hihi ;))

Superkul att ni har börjat kunna komma ut och göra lite saker nu och jag hoppas verkligen att ni slipper mer otur nu! Vi hejjar på er!!

http://aussienminna.blogspot.com

 
Emma | Mamma till Casper

Emma | Mamma till Casper

17 januari 2012 17:04

Usch vad trist att få en sån veterinär som bara gissar..
Jag är glad att man är lite påläst om sånt där så man kan ifrågasätta. För ibland känns det som att veternärer bara tar den enklaste lösningen..
Hoppas Ozzy blir bra från mjällkvalstret. Det är ju ett helvete att bli av med det. Fick det på min ena kanin. Det återkom år efter år under våren trots ihärdiga behandlingar och saneringar. Skittrist!

Jodå, skabben ska vi nog bli av med. Skönt att det vra just öronskabb. Inte så smittsamt osv.

Mvh Emma

http://nikoba.blogg.se

 
Jeanette & Fernando

Jeanette & Fernando

17 januari 2012 19:30

Grattis och välkommen till bloggplatsen :) Kommer också återkomma oftare om det lovas uppdateringar :D Tusen tack för en trevlig träningsdag oxå...Kram Jeanette & Fernando

http://gosfernando.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bibbi - 4 juni 2013 13:04

Nya adressen till våran blogg är: www.bluefriendsteam.bloggplatsen.se   Kika gärna in på den bloggen      ...

Av Bibbi - 31 maj 2013 22:12

Kom på att jag inte har lagt ut bilder från ozzys MT. Bilderna är tagna av Lotta Ollander som var med och tittade. tack för bilderna   Ozzy är glad att få starta:     Ozzy med testledaren:     Ozzy tyckte det var roligt att få h...

Av Bibbi - 30 maj 2013 16:29

För 5 år sedan idag tidigt på morgonen somnade min pappa in efter några år av kämpande. Han drabbades av leukemi. En ovanlig variant av leukemi som bara några personer i  sverige hade fått tidigare. Det fanns inga mediciner eller cellgifter som ku...

Av Bibbi - 29 maj 2013 12:33


Nä det är inte alltid lätt. Det är inte ofta jag skriver om mig själv utan mest om hur det går i träningen med ozzy. Jag är ju ute och tränar med honom en hel del. Jag tycker det är jätte kul för jag får den socialadelen i mitt liv sen behöver han...

Av Bibbi - 27 maj 2013 11:42

Igår var det dags för Ozzy att göra MT inne på Örebro brukshundsklubb. Jag var lite nervös i början innan vi startade men sen tänkte jag: varför ska jag vara nervös. Det är bara att gå ut göra det som ska göras och ozzy får göra det han gör.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards