ozzysteam

Direktlänk till inlägg 5 september 2012

massor har hänt ;)

Av Bibbi - 5 september 2012 15:42

Massor har verkligen hänt sen sist. Här kommer lite kortfattat vad som har hänt. hhmm får se hur kort inlägg det blir  

 

Det har varit utställning:

ena gången var det i köping och då stallde Alexandra ut Ozzy. han fick excellent å blev 1:a i unghundsklassen.

 

 

Vi träffade också Ozzys halvbror Noa och hans ägare på utställningen   

 

 

Sen har Ida stallt ut Ozzy i Norrköping. Där fick han excellent och kom 2:a i sin klass

 

   

 

Det har ju också varit semester tider. Då när sambon var hemma i några veckor passade vi på att hälsa på släkt å vänner runt om i landet. Sambon började snickra på en vedbod. Sen har vi haft en grävmaskin på besök som drog upp en massa rötter på tomten. så att vi kan göra en altan till våren.grävmaskinen kommer tillbaka till hösten så att vi får bort den fula busken runt tomten   

 

Jag har också blivit Moster igen       

Lilla tjejen föddes den 2 Augusti. Hon heter Emilia   

 

 

Ozzy och jag har tävlat bruks spår. Det gick INTE bra. men vi kommer snart att tävla igen och då hoppas vi på mer poäng än denna gång.

Vi fick låga poäng i spåret för att jag klantade till det i starten. Sen när han väl startade spåra så gick det jätte bra och alla 3 pinnar fick vi in   

Jag måste träna mer på starter.

 

Sen under lydnaden så tyckte pojken att han kunde göra lite som han ville    Han reste sig under platsliggningen....där vart jag paff för det är det moment han är bäst på. Gissa om jag vart snopen. Jag bröt momentet när jag märkte att han var på väg att resa sig och gå till en hund. så nada päng på platsliggning

 

Budföringen då som han tycker är så kul: den blev det också nada poäng på. varför då? jo han sprang till tävlingsledaren som han skulle. men väl där la han sig ned och luktade på fläckar. sedan när tävlingsledaren ska skicka tillbaka ozzy så vägrade han att springa därifrån. så jag fick kalla in honom.

 

han fortsatte att göra lite som han ville under de andra momenten. så många nollor blev det. Men vi ger oss inte ändå...någon gång ska vi klara det    Nu har man ju känt efter hur det är att tävla bruks å tävla med Ozzy.   

 

Jag har sökt in till service- och signalhunds förbundet. De papper som saknas är mitt nya läkarintyg. Det förnyas ju inte så ofta så det var för gammalt. det är inte det lättaste att få tid hos neurolog doktor. Men nu har jag fått tid så nästa vecka kan det skickas in till SOS. de har sagt att så fort läkarintyget kommer in så blir vi uppsatta på kö till ett L-test med Ozzy. Det testet måste göras för att se om han lämpar sig som en service hund. Jag längtar tills det pappret dimper ned i brevlådan   

 

Ha det gött allesammans!

 
 
Sissen

Sissen

11 september 2012 19:03

Ja en del hade hänt.. kul att du uppdaterar lite.
Hehe.. Ja en dag kommer ni fixat det.. Det är jag helt säker på..;)
hoppas brevet kommer i postlådan snart..;)

http://www.nogg.se/mairone

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bibbi - 4 juni 2013 13:04

Nya adressen till våran blogg är: www.bluefriendsteam.bloggplatsen.se   Kika gärna in på den bloggen      ...

Av Bibbi - 31 maj 2013 22:12

Kom på att jag inte har lagt ut bilder från ozzys MT. Bilderna är tagna av Lotta Ollander som var med och tittade. tack för bilderna   Ozzy är glad att få starta:     Ozzy med testledaren:     Ozzy tyckte det var roligt att få h...

Av Bibbi - 30 maj 2013 16:29

För 5 år sedan idag tidigt på morgonen somnade min pappa in efter några år av kämpande. Han drabbades av leukemi. En ovanlig variant av leukemi som bara några personer i  sverige hade fått tidigare. Det fanns inga mediciner eller cellgifter som ku...

Av Bibbi - 29 maj 2013 12:33


Nä det är inte alltid lätt. Det är inte ofta jag skriver om mig själv utan mest om hur det går i träningen med ozzy. Jag är ju ute och tränar med honom en hel del. Jag tycker det är jätte kul för jag får den socialadelen i mitt liv sen behöver han...

Av Bibbi - 27 maj 2013 11:42

Igår var det dags för Ozzy att göra MT inne på Örebro brukshundsklubb. Jag var lite nervös i början innan vi startade men sen tänkte jag: varför ska jag vara nervös. Det är bara att gå ut göra det som ska göras och ozzy får göra det han gör.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards