ozzysteam

Alla inlägg den 26 december 2012

Av Bibbi - 26 december 2012 17:28

Vi startade med att fira jul den 22 dec. Vi åkte till svärmor dit även Jockes syrra Jossan och hennes familj skulle komma. Det var jätte roligt att få träffa Jossans och Glens lilla bebis Adrian. Det  var första gången jag träffade lilla Adrian. Han var så  otroligt söt och snäll.

 

Jocke med Adrian

 

 

 

Det var jätte trevligt julfirande med god mat och trevligt sällskap. Jocke och jag fick bio biljetter så under hans ledighet blir det bio besök   

 

Sen Jossan och co sov över hos oss. jätte kul     Ozzy tyckte det också var roligt men han har lite svårt att behärska sig när han ser mig eller jocke hålla i lilla Adrian. Då blev det en hel del gnäll. Inte  ofta vi har små bebisar på besök så han blir hellt till sig när vi väl får bebisbesök hihi.

 

Under själva julafton  fick vi först besök  av Line, isak  och lilla Elsa. Vi testade om Ozzy kunde dra Isak i pulka och det funkade kanon   

 



Av syster Line fick jag en tavla som det står:

 

Syster

Du  är den bästa vän man kan önska sig.

Vi delar skratt, tårar och barndomsminnen.

Du är unik och väldigt speciell.

Jag är så lycklig att ha dig som min syster

 


Så fin julklapp     blir så glad när man får sådanna saker 

 

senare på julaftonen kom svärmor och hennes vännina nettis och vovven Maja på besök. Jätte trevligt   

 

Jag hade fått julklappar på posten av min andra syrra Maja. Det var en kalender med en olika bilder på mig, line,maja,eric och emilia. jätte fin kalender. Sedan fick jag en ängelstaty där det stod:

 

En Ängel till syster

Du är den bästa vän man kan önska sig.

Du finns alltid i mina tankar för jag vet att du bryr dig om mig.

Vilken tur att just du är min syster

 


jag blir så som sagt var jätte glad för sådanna saker. det värmer i ens   

 

Ozzy tackar för alla sina julklappar   

 

 

 

Ozzy har under julen fått latat sig lite...oki lite träning har det blivit. vi tränar en del hemma på att han ska apportera olika saker vi pekar på. Inte bara jag som tränar utan  Jocke tycker det är jätte kul att träna sådanna saker med Ozzy.

Idag blev det sökträning inne i örebro. Det är så roligt.

 

Här gömmer jag mig i ett stort tält några meter upp nära öppningen på tältet. jag låg där synligt. man kan ju tycka att det är lätt för hunden att se mig. men man smälter in så de kan inte se om jag är en människa eller sak. så de måste slå på nosen för att fatta att det var en människa. Många hundar sprang förbi mig och hittade figuranten som låg längre in i tältet. så ägarna fick skicka hundarna igen för att leta reda på mig. Alla hundar fann mig. De hoppade även upp på det föremål jag låg på. jätte bra miljöträning för hundarna   Det var en hund som inte kunde hoppa upp. det var en stört skön  fralla (fransk bulldog) som är med och  tränar.

 

 

 

Andra stället jag låg på var ute på en gallertrapp. låg där synligt för hundarna. En del fann mig väldigt snabbt medan andra fick jobba lite. hundarna fick träna på att gå å stå  på gallertrappa.

 

 

 

Denna gång gick det riktigt bra för Ozzy. han hittade figgarna väldigt snabbt och han stannade där tills jag kom. De låg på alla möjliga ställen någon var i en konteiner, under en lastkaj, på en konteiner, inne i ett stort tält där de gömde sig både högt och lågt. vi måste lära in lös rulle på honom nu. han ska då lära sig att leta reda på figgen, få en gummirulle av figgen, springa tillbaka  till mig med rullen, sen visa mig vart figgen är. Det är riktigt roligt med sökträning. det är skönt att man kan vara på ett inhägnat industri område i stället för att pulsa runt i den djupa snön i skogen. Det hade jag aldrig orkat.

 

Ozzy var sen trött efter sökträningen   

 

 

 

Sen skulle jag ha tävlat den 29 dec i  rally lydnad men det fick jag ställa in då in syster från skåne kommer på besök å ska  gratta mig...fyller inte den  dagen men det gör ju inget att bli grattat några  dagar innan. tanken var att det skulle vara en överraskning men då jocke försökte få mig att inte tävla den dagen så har  jag sagt att de saker han sa kunde vi göra efter tävlingen. Så  han  lyckades inte få mig att skippa tävlingen hihi så syrran fick fråga vad jag gjorde och berättade att hon och ca skulle komma upp. Då var det bara att få tag i vännen som ska tävla och berätta att hon får åka själv då jag får finfrämmande   

 

Nä nu är det dags att avrunda

Ha det gött allesammans och god fortsättning!

Ovido - Quiz & Flashcards