ozzysteam

Alla inlägg den 18 november 2012

Av Bibbi - 18 november 2012 16:57

Idag var det lydnads tävling. Det gick inte så bra. Han var ofokuserad å är mest intresserad av lukter. Då fick det bli mycket dubbelkommandon för att få honom att utföra momentet.
Jag är iaf nöjd med mig själv att jag inte var lika nervös innan tävling. Det gjorde att jag hade med mig honom mycket bättre in på plan (mer fokuserad på mig än alla andra). Det var bättre denna gång :D
Här kommer poängen:
*Platsliggning: 10
*Tandvisning:9 (reste sig lite sen satte sig igen
*linförhet: 6 ( tränger vänster, sitter snett, dk sitter ej, slår ut)
* läggande: 6 (kraftfullt dk, föraren stannar upp)
* inkallning: 0 ( han springer förbi å luktar i marken. Jag flyttar då på mig innan momentet är slut)
* ställande: 6 (föraren stannar upp)
* apportering: 5 (släpper apporten,dk)
* hopp över hinder : 9 (dk)
Summa: 132 poäng

Det blev mycket dk:n men hellre det än att nolla massa moment.
Nu blir det rallylydnad i dec (inofficiell) sen lydnad i jan/feb. Är riktigt sugen på att tävla igen. För jag vill godkänd någon gång :D

Ovido - Quiz & Flashcards