ozzysteam

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Bibbi - 9 mars 2013 19:26

Idag var det dags för tävling i fagersta.Det var en bit att åka så jag fick med mig Monica och Gizzy som sällskap     riktigt roligt och trevligt   

 

Innan det var dags för lydnads klass 1 så var det prisutdelning av klass 2. då fick man höra att det var inte lätt för hundarna inne i hallen. de stördes mycket av lukterna. det var bara 1 av 7 ekipage i lydnads klass 2 som fick godkända poäng. då blev jag väldigt nervös.

Så när det var dags för platsliggning så blev jag väldans  nervös.

det blev 4 styckna platsliggningar då det var 17 ekipage som skulle starta. jag och  ozzy var med i grupp nr 1.

 

Så här blev resultatet:

 


* Platsliggning: 10 p

* Tandvisning: 10 p

* Linförhet: 7 p  (något före i transport, sneda sättande, föraren tar ett steg fram i halt)

* Läggande:  9 p (något före i transport)

* Inkallning: 8.5 p ( sitter något  snett, sväng bakom)

* Ställande: 0 p här klantade jag till det så ozzy visste inte riktigt vad jag menade

* Apportering: 7 p (släpper apport)

* Hopp över hinder: 10 p

* Helheltsintryck: 10 p

 

Denna gång hade jag tränat på ställande under gång men jag klantade till  det så ozzy visste inte vad jag menade. hade jag inte klantat till det så hade vi ju klarat det. lite frustrerande men jag är glad över de andra fina poängen. han blev inte störd av lukterna eller störning att folk gick ut å in genom dörren. härligt   

det var det tyvärr många andra hundar som stördes av. Så stolt över duktiga killen   

 

Ovido - Quiz & Flashcards