ozzysteam

Direktlänk till inlägg 5 november 2012

segt

Av Bibbi - 5 november 2012 15:40

Denna dag började inte så bra    Jag får så ont i nacken när jag ligger och sover. Vi har köpt en ny säng och jag har försökt att hitta bra kuddar men jag hittar ingen som passar. Vi har testat kuddar i butiken vi köpte sängen och då könns det bra men sen när jag kommer hem och använder kudden så är den inge bra för min nacke. Har sagt ett tag att det är inte samma sak att sova på kudden hemma som i butiken. Vi har ju självklart testat kudde i en sådan säng vi har köpt. För några nätter sedan bytte jag och sambon sida och då säger han samma sak. Min sida är inge bra    Vi har samma sortssäng och lika hårda men min är mycket mjukare så man åker ned med rumpan för mycket i sängen som gör att skuldra och nacke blir högre. INGE bra alls för min nacke    Man ska ju ändra på sängen 4 gånger per år. det är redan gjort men ändå samma resultat på min sida. känns då surt att behöva gå tillbaka och klaga på sängen menmen vi har ju inte fått det vi har köpt eller så var det inge bra exemplar.

 

Det har iaf gjort att jag knappt sov något i natt. Tanken var ju att jag skulle åka till en vän och meditera. Men det fick jag tyvärr avboka. Tur att hon finns kvar och att vi kan göra det andra gånger    

 

Vilar mig så mycket som möjligt för jag vill orka med genetik kursen som börjar idag. ska bil riktigt kul. ser verkligen fram emot denna kurs    nästa kurs börjar i januari och då handlar det om parning och valpning.

 


Jag tog fram min gymboll idag för att få igång nacken lite. Gissa vem som blev helt till sig när den kom fram....jo Ozzy. hhi men han fick vänta. jag ville använda den först   

 

Han blir verkligen glad över att få vara på bollen   

 

 

 

 

 

 

Jag tänkte att han skulle sitta fint ( sitta på baken å upp med framtassarna) men det var inget han ville just då. Lite svårt att få honom att göra det å samtidigt försöka ta kort hihi

 

 

 

Jag tränade också på att vara still med huvudet när jag håller handen på nosen och när jag tittade tänder. han är väldigt still när man tränar men sen om man är hos en veterinär så är det inte lika roligt att va still. det är när veterinärer börjar gröta i munnen på honom som han inte vill sitta still. På utställning står han super still medan de kollar tänder. jag ska träna på att man ska kunna öppna munnen utan att han stänger munnen

 

 

 

Idag fick jag hem bio biljetter. Hade varit med en undersökning via Hablitering och Hjälpmedels institutet. Snällt att de skickar bio biljetter  

 

 

 

Nu måste jag kila. Ha det gött allesammans!

 
 
Mairone

Mairone

7 november 2012 15:18

Så söt är han..;) Kram kram

http://www.nogg.se/mairone

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bibbi - 4 juni 2013 13:04

Nya adressen till våran blogg är: www.bluefriendsteam.bloggplatsen.se   Kika gärna in på den bloggen      ...

Av Bibbi - 31 maj 2013 22:12

Kom på att jag inte har lagt ut bilder från ozzys MT. Bilderna är tagna av Lotta Ollander som var med och tittade. tack för bilderna   Ozzy är glad att få starta:     Ozzy med testledaren:     Ozzy tyckte det var roligt att få h...

Av Bibbi - 30 maj 2013 16:29

För 5 år sedan idag tidigt på morgonen somnade min pappa in efter några år av kämpande. Han drabbades av leukemi. En ovanlig variant av leukemi som bara några personer i  sverige hade fått tidigare. Det fanns inga mediciner eller cellgifter som ku...

Av Bibbi - 29 maj 2013 12:33


Nä det är inte alltid lätt. Det är inte ofta jag skriver om mig själv utan mest om hur det går i träningen med ozzy. Jag är ju ute och tränar med honom en hel del. Jag tycker det är jätte kul för jag får den socialadelen i mitt liv sen behöver han...

Av Bibbi - 27 maj 2013 11:42

Igår var det dags för Ozzy att göra MT inne på Örebro brukshundsklubb. Jag var lite nervös i början innan vi startade men sen tänkte jag: varför ska jag vara nervös. Det är bara att gå ut göra det som ska göras och ozzy får göra det han gör.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards