ozzysteam

Direktlänk till inlägg 14 november 2012

Irriterad på nya sängen

Av Bibbi - 14 november 2012 00:18

mitt långa blogginlägg om mitt klagande på min nya säng plus massa annat försvann när datorn stängdes av av överhettning  

därför kommer jag göra en kort veretion av mitt försvunna blogginlägg.

 


har problem med vår nyinköpta säng.iaf min sida av sängen   har testat att vänt på den flera gångermen får ändå  problem med nacken för att jag ligger helt annorlunda i sängen hemma än vad man gjorde i butiken. Visst de sängar man har hemma formar sig ju mer efter kroppen än dom i butiken. Men man ska ju inte behöva vända på den mellersta delen flera gånger under kort tid. det skulle man göra 4 gånger per år sa de i butiken. vi har på en kort tid gjort det 2 gånger. nu sista gången blev sängen stumm och sambon kan inte ens ligga i sängen. Så i morgon ringer jag butiken och säger att jag vill byta ut den delen till en ny. Det måste vara fabrikationsfel.  jag och sambon har exakt samma sorts sänger och fasthet och hans säng är bra...som en ny söng ska vara

 

Jag har ju svårt att sitta framför datorn och då sa min syster caroline att jag kunde få testa hennes gamla bärbara dator och se om jag kan göra mer på datorn som att skriva blogg mm. Tack snälla siss

 

Ang Ozzy då. Det går framåt i träningen MEN han har kommit in i en jobbig period just nu. ex. när vi tränar pöå klubben och det skulle gå förbi  en tik som han inte sett förrut så lyssnar han inte alls på vad man säger   

Sen när man går på  promenad och han ser en hund så börjar han först pipa och sen morrar han. suck. då kan han inte lyssna på vad man säger heller. sådant är jag allergisk emot. evigt gnällande på honom när han ser en hund. Men det är bara att fortsätta för jag kan ju inte undvika hundar. Han blir så till sig att det går över till frustrations morr. Ingen bra tid att komma in i den perioden nu då vi ska göra inprovningen nästa helg.suck

 


Snart är det dags för våran debut i lydnadstävling. säger inte när det är hihi.sen ska jag böra träna på rallylydnads skjyltar för då tänkte jag anmäla oss 2 till en inofficiell rallylydnadstävling i dec.

måste ut på tävlingsbanorna mycket så att jag minskar ned min nervositet.

 

Nä nu är det dags att avrunda innan datorn lägger av igen.

 

Ha det gött allesammans!

 
 
Maja

Maja

14 november 2012 16:46

Hoppas innerligt stt du får rätt på Ozzy.. förstår dig.. har en son som är inne i en jobbig fas.. en fas då han rent ut sagt är dum mot mig.. å som du är jag allergisk mot sådant när man är uppkäftig mot oss föräldrar samt andra med.. det tollereras icke.. men men..som du säger.. bara kämpa på. Men visst det kan vara jobbigt under tiden..:(
Hoppas även du får rätt på sängarna med..
Love you siss!
Pussen å kramen!!

http://www.nogg.se/mairone

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bibbi - 4 juni 2013 13:04

Nya adressen till våran blogg är: www.bluefriendsteam.bloggplatsen.se   Kika gärna in på den bloggen      ...

Av Bibbi - 31 maj 2013 22:12

Kom på att jag inte har lagt ut bilder från ozzys MT. Bilderna är tagna av Lotta Ollander som var med och tittade. tack för bilderna   Ozzy är glad att få starta:     Ozzy med testledaren:     Ozzy tyckte det var roligt att få h...

Av Bibbi - 30 maj 2013 16:29

För 5 år sedan idag tidigt på morgonen somnade min pappa in efter några år av kämpande. Han drabbades av leukemi. En ovanlig variant av leukemi som bara några personer i  sverige hade fått tidigare. Det fanns inga mediciner eller cellgifter som ku...

Av Bibbi - 29 maj 2013 12:33


Nä det är inte alltid lätt. Det är inte ofta jag skriver om mig själv utan mest om hur det går i träningen med ozzy. Jag är ju ute och tränar med honom en hel del. Jag tycker det är jätte kul för jag får den socialadelen i mitt liv sen behöver han...

Av Bibbi - 27 maj 2013 11:42

Igår var det dags för Ozzy att göra MT inne på Örebro brukshundsklubb. Jag var lite nervös i början innan vi startade men sen tänkte jag: varför ska jag vara nervös. Det är bara att gå ut göra det som ska göras och ozzy får göra det han gör.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards