ozzysteam

Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

Sadlar om till BSL

Av Bibbi - 21 mars 2013 13:10

När ozzy var valp hade jag tänkt att han och jag skulle tävla i BSL. det är ipo spår och ipo lydnad. Spåren är inte lika långa som dom är i bruksspår. Det gör att jag kan tävla själv och inte fixa dispens så  att någon annan går spåret (om man kom upp i bruksklasserna).

jag ändrade mig när jag först läste lydnadsreglerna. man ska kunna lydnadsprogrammet utantill.

Kände då att jag aldrig kommer klara det men nu känns det faktiskt som om att jag kommer komma ihåg det.

 

Så nu  kommer jag att träna mycket på dom momenten som är i BSL. dessamoment är det i lydnaden:

 
Moment 1: Fritt följ ( Det momentet är klart)
 
Moment 2: Sättande under gång (han kan sitt men aldrig testat när jag går)
 
Moment 3: Platsläggande med inkallning (han kan ligga och inkallning. ska sätta ihop det momentet)
 
Moment 4:Apportering på plant underlag (det kan han)

Moment 5:Apportering över hinder (han han hopp över hinder och apportera. ska sätta ihop detta moment)
 
Moment 6:Apportering över A-hinder (har aldrig testat A-hinder)
 
Moment 7:Framåtsändande med platsläggande (har inte tränat på framåtsändande)
 
Moment 8:Platsliggande med störning (han kan platsliggning men jag har inte stått med ryggen vänd mot honom som man ska göra nu, sen är det skott och det har vi testat på 1 gång)
 
 
Nu ska det börjas tränas på dessa moment !  

 

 
 
carita

carita

21 mars 2013 16:22

Är också sugen på att tävla i BSL!

http://www.caritashundar.se

 
Ingen bild

Bibbi

22 mars 2013 17:45

Vad kul om du också börjar med det carita :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bibbi - 4 juni 2013 13:04

Nya adressen till våran blogg är: www.bluefriendsteam.bloggplatsen.se   Kika gärna in på den bloggen      ...

Av Bibbi - 31 maj 2013 22:12

Kom på att jag inte har lagt ut bilder från ozzys MT. Bilderna är tagna av Lotta Ollander som var med och tittade. tack för bilderna   Ozzy är glad att få starta:     Ozzy med testledaren:     Ozzy tyckte det var roligt att få h...

Av Bibbi - 30 maj 2013 16:29

För 5 år sedan idag tidigt på morgonen somnade min pappa in efter några år av kämpande. Han drabbades av leukemi. En ovanlig variant av leukemi som bara några personer i  sverige hade fått tidigare. Det fanns inga mediciner eller cellgifter som ku...

Av Bibbi - 29 maj 2013 12:33


Nä det är inte alltid lätt. Det är inte ofta jag skriver om mig själv utan mest om hur det går i träningen med ozzy. Jag är ju ute och tränar med honom en hel del. Jag tycker det är jätte kul för jag får den socialadelen i mitt liv sen behöver han...

Av Bibbi - 27 maj 2013 11:42

Igår var det dags för Ozzy att göra MT inne på Örebro brukshundsklubb. Jag var lite nervös i början innan vi startade men sen tänkte jag: varför ska jag vara nervös. Det är bara att gå ut göra det som ska göras och ozzy får göra det han gör.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards