ozzysteam

Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

viktminskning :D

Av Bibbi - 28 mars 2013 15:45

I januari började jag följa points (viktväktarna). Jag får hjälp av en vän som håller koll på hur det går för mig. Om jag slarvar eller inte.

Det har varit lite struligt till en början att gå ned i vikt.

jag gick ned flera kilo  de första veckorna men sen gick jag gick jag upp lite pö om pö och vissa veckor var jag still. Först var det för att jag åt för mycket points, sen drack jag för lite vatten  å vissa veckor åt  jag för lite point. sen under de senaste veckorna har jag ätit rätt points men gått upp ändå. då beslöt vi oss för att jag skulle dra ned lite på kolhydraterna å i stället  äta lite mer av det man ätertill pasta, potatis osv. så att jag kommer upp i de points jag ska ha. Vips så gick jag ned 2.7 kg på 1 vecka   yyyiiippppiiiiieeeeee   nu är jag på  rätt väg   

Det har tagit några månader men nu när vi vet hur min kropp fungerar så vet man vad man ska äta för  att gå ned   

 

Denna vecka har detgått riktigt bra med ozzys träning    först var det ju  sökträningen. dagen efter var det "utan ord" kursen som vi går på. Där lär vi in att hundarna ska utföra saker med hjälp av handtecken. sen blir det passivitets träning. ozzy är bra på att följa handtecken men vi måste träna med på stadga. för nu gör han ex sitt men blir otålig å gör andra saker innan jag hinner säga frisignal eller visa annat kommando. gör jag flera olika kommandon efter varandra så går det bra. uder passiviteten så kopplar han av snabbare och snabbare. Vi fick byta plats med andra kursdeltagare och se om hundarna kunde koppla av fast en annan hund har varit vid den platsen. Ozzy vill nosa av stället en stund innan han lägger sig ned. Vi ska inte säga ett knyst när han nosar utan vänta ut tills han lägger sig ned. då  får han belöning. Sen måste han ligga ned längre stund innan har får belöning.

han var lugnare denna gång än vad han var gången innan   

 

Idag åkte jag, ozzy, Monica, hennes barn å Gizzy till stadsparken för att träna vardagslydnad. Som att gå fint i koppel, hundmöte, passera människor utan att bry sig om dom sen även passivitet. Hundarna var så otroligt duktiga. Ozzy kunde gå vid min sida fast monica och gizzy gick framför eller bredvid oss. det har han haft svårt med. jag får använda klickern å klicka när han går rätt. det fungerar bäst för då använder han hjärnan och fokuserar mer på att göra rätt grej.

Ibland stannade vi till och bara stod stilla och pratade. ozzy var då duktig och satte sig ned eller la sig ned   han brydde sig inte fast främmande människor tittade på honom och gick förbi nära honom   

 

Här är några bilder från dagen:

 

 

   

 

Medan Vi tränade hundarna lekte ungarna i lekparken   

 

 

(Tyvärr blev Lucaz suddig då jag hade lite ozzy päls på kameralinsen)

 

 

 

 

Tack för idag   

 

 

 

idag är jag inte nervös inför tävlingen i morgon. men det varjag för några dagar sedan. Ibland känns det inte som om det är tävling i morgon. Det kommer kännas i magen i kväll när jag ska gå och lägga mig.

 

Nu ska vi kila iväg till en vän som blir 30 bast idag   

Hipp hipp hurra till henne   

 

Ha det gött allesammans och Glad Påsk 

 

 

 
 
Ingen bild

siss

28 mars 2013 21:29

Underbart att höra siss! Underbart!:-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bibbi - 4 juni 2013 13:04

Nya adressen till våran blogg är: www.bluefriendsteam.bloggplatsen.se   Kika gärna in på den bloggen      ...

Av Bibbi - 31 maj 2013 22:12

Kom på att jag inte har lagt ut bilder från ozzys MT. Bilderna är tagna av Lotta Ollander som var med och tittade. tack för bilderna   Ozzy är glad att få starta:     Ozzy med testledaren:     Ozzy tyckte det var roligt att få h...

Av Bibbi - 30 maj 2013 16:29

För 5 år sedan idag tidigt på morgonen somnade min pappa in efter några år av kämpande. Han drabbades av leukemi. En ovanlig variant av leukemi som bara några personer i  sverige hade fått tidigare. Det fanns inga mediciner eller cellgifter som ku...

Av Bibbi - 29 maj 2013 12:33


Nä det är inte alltid lätt. Det är inte ofta jag skriver om mig själv utan mest om hur det går i träningen med ozzy. Jag är ju ute och tränar med honom en hel del. Jag tycker det är jätte kul för jag får den socialadelen i mitt liv sen behöver han...

Av Bibbi - 27 maj 2013 11:42

Igår var det dags för Ozzy att göra MT inne på Örebro brukshundsklubb. Jag var lite nervös i början innan vi startade men sen tänkte jag: varför ska jag vara nervös. Det är bara att gå ut göra det som ska göras och ozzy får göra det han gör.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards