ozzysteam

Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Lyckad tävling

Av Bibbi - 29 mars 2013 18:06

Idag var det dags för lydnads tävling igen. Jag, J och Ozzy åkte ned till Schäferklubben  i Vårgårda. Ozzy  var rätt ofokuserad idag vad det kändes som. Men trots det lyckades vi kamma hem ett 1:a pris och en 4:de placering  

 

Så här blev poängen:

 

  • Platsliggning: 10
  • Tandvisning: 9.5
  • Linförhet: 7 ( långsamma sättande, varierar possition höger sida)
  • Läggande: 8 (Något långsamt)
  • Inkallning: 8 (avslutet långsamt)'
  • Ställande: 5.5 (Kraftigt DK, tar några steg)
  • Apportering: 6.5 ( Släpper, lite tugg)
  • Hopp över hinder: 10
  • Helhetsintryck: 10

Summa: 162.5

 

 

 

jag tyckte att det var jätte trevligt på schäferklubben i Vårgårda. De som var med i klubben kom och frågade hur det gick och  grattade en. tack för en  jätte trevlig tävling. Vi kommer gärna tillbaka och tävlar igen   

 

Det var inte bara oss det gick bra för idag.

 

Monicas Gizzy fick sitt sista 1:a pris idag i lydnadklass 1 och får där med titeln LP1. Inte nog med det så gjorde de även ett BH-provdär hon blev godkänd. Det betyder att hon fick 2 titlar idag.

Stort GRATTIS     

 

 

 

Sen tävlade Monica också med sin hund Hampus. De tävlade i klass 2. Även han fick ett 1:a pris men inte nog med det, de vann även i den klassen    

Stort GRATTIS

 

 

 

Sen var även Carita där med sina aussie tik Heia. (kommer från samma kennel som ozzy). De hade rest ända från skåne. De tävlade i klass 2 och även de fick ett 1:a pris     

Stort GRATTIS

 

 

 

Sen Gjorde Pernilla ett BH-prov med sin schäfer Nils. Han blev godkänd så han fick titel BH idag     

Stort GRATTIS

 

vad roligt att det gick så otroligt bra för de jag kände som var med idag   

 

Härär en bild på Ozzy och Heia

 

 

Ha det gött allesammans!

 
 
Elin och Billy

Elin och Billy

31 mars 2013 23:12

GRATTIS! Vad duktiga ni är :D

http://aktivaussie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bibbi - 4 juni 2013 13:04

Nya adressen till våran blogg är: www.bluefriendsteam.bloggplatsen.se   Kika gärna in på den bloggen      ...

Av Bibbi - 31 maj 2013 22:12

Kom på att jag inte har lagt ut bilder från ozzys MT. Bilderna är tagna av Lotta Ollander som var med och tittade. tack för bilderna   Ozzy är glad att få starta:     Ozzy med testledaren:     Ozzy tyckte det var roligt att få h...

Av Bibbi - 30 maj 2013 16:29

För 5 år sedan idag tidigt på morgonen somnade min pappa in efter några år av kämpande. Han drabbades av leukemi. En ovanlig variant av leukemi som bara några personer i  sverige hade fått tidigare. Det fanns inga mediciner eller cellgifter som ku...

Av Bibbi - 29 maj 2013 12:33


Nä det är inte alltid lätt. Det är inte ofta jag skriver om mig själv utan mest om hur det går i träningen med ozzy. Jag är ju ute och tränar med honom en hel del. Jag tycker det är jätte kul för jag får den socialadelen i mitt liv sen behöver han...

Av Bibbi - 27 maj 2013 11:42

Igår var det dags för Ozzy att göra MT inne på Örebro brukshundsklubb. Jag var lite nervös i början innan vi startade men sen tänkte jag: varför ska jag vara nervös. Det är bara att gå ut göra det som ska göras och ozzy får göra det han gör.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards