ozzysteam

Alla inlägg under november 2012

Av Bibbi - 7 november 2012 14:03

Ja idag får vi säga hipp hipp hurra för Ozzy blir 2 år idag

      

 

Uj så fort tiden går fort   

Här kommer lite bilder från han uppväxt

 


ca 2 veckor:

 

 

 

ca 3 veckor:

 

5 veckor:

   

 

7 veckor:

 

 

4 månader:

 

 

 

6 månader:

       

 

10 månader:

 

 

11 månader:

 

 

15 Månader:

 

 

 

20 månader:

 

 

 

Nu:

 

 

Grattis till alla i Mötley Crüe Kullen   

 

 

Idag åkte vi in till Örebro Bk och tränade lite lydnad med Lotta och Krakel men också en vän till Lotta och dens BC. Det var väldigt nyttigt för Ozzy att det är helt nya hundar som är med och tränar. Han var jätte duktig på planen men sen när vi var passiva utanför planen så började han muppa upp sig mot BC:n. Inget jag accepterade. Han ska inte få hålla på att muppa sig.  Han har kommit in i en ålder där han tycker att han ska visa sig störst bäst och vackrast mot hundar man möter på stan. Det tycker jag inte om.

Ozzy och BC:n fick göra en platsliggning och det gick super bra. Inga sura miner från Ozzy   

Bild från platsliggning:

 

 

Det var jätte rolig träning. vi hjälpte varandra och diskuterade tillsammans om det var något man undrade över. Märkte idag att Ozzy har svårt för att sätta sig fot om det är någon ny hund som tränar bakom oss. Då vill han inte sätta sig fot utan ställer sig bakom mig å kollar på ekipaget. Något jag måste träna på. Blev också passivitets träning för Ozzy. Det är hård träning på det   

Innan det var dags att åka hem träffade vi en person som hade en ung kelpie tik. Hon ville ha några att träna med på både vardags och lydnads moment. Något jag och Lotta också vill så vips är vi nu 3-4 personer som ska träffas och träna på lite olika saker. Jätte roligt. För jag och Ozzy behöver träning i både vardags sammanhang och tävlingslydnad.

 

Denna månad händer det mycket saker som:

  • Genetikkurs
  • Sök träning
  • privat lektion i vallning
  • lydnads tävling
  • inprovning inför servicehunds utbildningen

Kul när det rullar på med roliga aktiviteter   

 

Nä nu ska jag och ozzy slappa lite framför tv:n. Det är vi värda efter lydnadsträningen   

Ha det gött allesammans

Av Bibbi - 5 november 2012 15:40

Denna dag började inte så bra    Jag får så ont i nacken när jag ligger och sover. Vi har köpt en ny säng och jag har försökt att hitta bra kuddar men jag hittar ingen som passar. Vi har testat kuddar i butiken vi köpte sängen och då könns det bra men sen när jag kommer hem och använder kudden så är den inge bra för min nacke. Har sagt ett tag att det är inte samma sak att sova på kudden hemma som i butiken. Vi har ju självklart testat kudde i en sådan säng vi har köpt. För några nätter sedan bytte jag och sambon sida och då säger han samma sak. Min sida är inge bra    Vi har samma sortssäng och lika hårda men min är mycket mjukare så man åker ned med rumpan för mycket i sängen som gör att skuldra och nacke blir högre. INGE bra alls för min nacke    Man ska ju ändra på sängen 4 gånger per år. det är redan gjort men ändå samma resultat på min sida. känns då surt att behöva gå tillbaka och klaga på sängen menmen vi har ju inte fått det vi har köpt eller så var det inge bra exemplar.

 

Det har iaf gjort att jag knappt sov något i natt. Tanken var ju att jag skulle åka till en vän och meditera. Men det fick jag tyvärr avboka. Tur att hon finns kvar och att vi kan göra det andra gånger    

 

Vilar mig så mycket som möjligt för jag vill orka med genetik kursen som börjar idag. ska bil riktigt kul. ser verkligen fram emot denna kurs    nästa kurs börjar i januari och då handlar det om parning och valpning.

 


Jag tog fram min gymboll idag för att få igång nacken lite. Gissa vem som blev helt till sig när den kom fram....jo Ozzy. hhi men han fick vänta. jag ville använda den först   

 

Han blir verkligen glad över att få vara på bollen   

 

 

 

 

 

 

Jag tänkte att han skulle sitta fint ( sitta på baken å upp med framtassarna) men det var inget han ville just då. Lite svårt att få honom att göra det å samtidigt försöka ta kort hihi

 

 

 

Jag tränade också på att vara still med huvudet när jag håller handen på nosen och när jag tittade tänder. han är väldigt still när man tränar men sen om man är hos en veterinär så är det inte lika roligt att va still. det är när veterinärer börjar gröta i munnen på honom som han inte vill sitta still. På utställning står han super still medan de kollar tänder. jag ska träna på att man ska kunna öppna munnen utan att han stänger munnen

 

 

 

Idag fick jag hem bio biljetter. Hade varit med en undersökning via Hablitering och Hjälpmedels institutet. Snällt att de skickar bio biljetter  

 

 

 

Nu måste jag kila. Ha det gött allesammans!

Av Bibbi - 4 november 2012 11:04

Jag kan inte tröttna på julmusik. Någon som kan det??

Jag har redan börjat lyssna på julmusik. Bara när sambon inte är hemma för han orkar inte lyssna på det hihi.

 

Nä nu ska jag fortsätta att städa lite och lyssna på julmusik innan sambon kommer hem   

 

Ha det gött allesammans!

Av Bibbi - 4 november 2012 01:18

På måndag ska jag och Alexandra börja på en kurs. Det är genetik kurs via Örebroläns kennelklubb. Jag har börjat läsa lite i Avelsboken som vi ska ha som kursmaterial. Det är invecklade grejer som står i boken så det är tur att man ska gå kursen :DDet närmar sig dag för dag till inprovningen med ozzy. Nervöst. Vi måste klara detta prov för att få gå service hunds utbildningen. Ska då för första gången ta med mig min elrulle. Jag har ju bara haft den hemma. Så det blir till att fixa ett bilsläp så att vi får med oss den. Tur jag har en sambo som är så snäll och kör mig, ozzy å elis :DOzzy och jag ska också ut och tävla lydnad i mitten på november. Hoppas på att det går bra. Jag blir ju så nervös och det känner ozzy. Då vill han hellre titta på domare å tävlingsledare. Då glömmer han bort att lyssna. Visst vi är båda nybörjare inom tävling så någon gång ska väl min nervositet släppa lite ;)Nä nu är det dags att sova. Ha det gött allesammans!

Ovido - Quiz & Flashcards